Mało kto je lubi, ale nie ma chyba lepszego sposobu na sprawiedliwe rozwiązanie sporu w kwestii walk. Poniżej zaprezentowane zostało przykładowe rozdanie punktów i obliczeń.
Siła 20 pkt Zręczność 10 pkt Wytrzymałość 5 pkt
Sumujemy punkty: 20+10+5 = 35 x cyfra z kostki np. 6 = 210:10= 21 siła naszego ataku/obrony.
Jeżeli przeciwnik będzie miał wyższy wynik - wygrywa.
Jak rozdawać punkty i jaka jest pula? Zależy ona od wieku postaci oraz jej zawodu/profesji i historii. Człowiek wychowany na Arce mimo wszystko będzie słabszy od Ziemianina, który niekoniecznie trenował walkę.
Przedział wiekowy:
12 - 16 lat = 20 pkt 17 - 21 lat = 30 pkt 22 - 26 lat = 40 pkt 27 - 31 lat = 50 pkt 32 - 36 lat = 60 pkt 37 - 41 lat = 70 pkt 42 - 46 lat = 80 pkt 47 - 51 lat = 90 pkt 52 - więcej = 100 pkt
Przy akceptacji karty Administracja ma prawo odjąć lub dodać punkty bazując na historii i koncepcji postaci. Przykładowo drobna kobieta będzie miała mniej siły, ale za to wykazuje się sporą zręcznością.
Dodatkowo w rozwiązywaniu sporów dotyczących walki, Mistrz Gry zastrzega sobie ingerencje w jej statystyczny wynik. Na przykład dochodzi do walki Ziemianina z Setkowiczem, który ledwo uszedł z życiem z łapsk zmutowanego goryla - zmęczenie będzie czynnikiem obciążającym, lecz nie przeważającym. Ma to na celu usprawnić rozgrywkę pod względem realistycznym.