Arkadia
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Realia

Go down 
AutorWiadomość
Mistrz Gry

Mistrz Gry


Join date : 03/03/2016

Realia Empty
PisanieTemat: Realia   Realia EmptyNie Mar 06, 2016 4:35 pm




Arka

Arka jest orbitującą stacją kosmiczną i domem dla ludzi, których przodkowie uciekli przed apokalipsą jądrową, mającą miejsce na Ziemi 100 lat temu. Przetrwało 350 osób, rozmieszczonych na stacjach kosmicznych 13 państw. Zanim stacje połączyły się, jedna z nich została zniszczona w wyniku konfliktu pomiędzy resztą. Ocaleni połączyli 12 stacji i ponad tysiąc satelit w Arkę, której populacja sięga teraz 3028 osób.

Kraje, które utworzyły Arkę:
Australia - Brazylia - Kanada - Chiny - Francja - Indie - Japonia - Rosja - Stany Zjednoczone - Uganda - Wenezuela - Wielka Brytania

Podział Arki

Sekcja rolnicza - zawiera w sobie zakłady rolne Arki, w których wytwarzana jest soja - główny pokarm mieszkańców. Nieoficjalnie powstają tu także wszelkie alkohole. Podchodziła do lądowania na Ziemi, spadła w górach na terenie Ice Nation, nie została odnaleziona przez Arkę.

Centrum medyczne - sekcja, w której uzyskać można niezbędną lekarską pomoc, to tutaj przeprowadzane są operacje i zabiegi, a w jednym ze skrzydeł pracują naukowcy. Pozostała na orbicie ziemskiej.

Fabryka - tutaj wytwarzane są zarówno przedmioty użycia codziennego (kombinezony, radia, akumulatory) oraz te, które wymagają większego zaawansowania pracowników (np. instalację wytwarzającą sztuczną atmosferę). Spadła w górach, pozostały z niej dosłownie strzępy.

Sekcja wodna - nazwana też Hydro Stacją, sekcja akwakulturalna. To tutaj dostarczane są wody z kosmicznych rezerwuarów, gdzie zostają następnie oczyszczone i puszczone w obieg. Podchodziła do lądowania na Ziemi, niestety wybuchła przekraczając atmosferę.

Sekcja mechaniczna - miejsce pracy inżynierów i naukowców, którzy dbają o to, by na Arce nie zabrakło tlenu, a każda usterka została szybko naprawiona. Wylądowała na jeziorze nieopodal stacji Alpha, nikt nie ucierpiał, wszyscy osiedlili się w Arkadii.

Tesla - sekcja, w której znajduje się elektrownia. Wylądowała na morzu, najdalej od wszystkich stacji. Nie została odnaleziona przez Arkę, nie są znani jej żywi pasażerowie.

Strzała & Alfa - sekcje mieszkalne. To one stanowią teraz Arkadię, znajdują się w górach.

Stacja monitorowania Ziemi - stąd dowiesz się, co słychać u Setki, na co się natknęli i czy aby na pewno są sami na trzeciej planecie od Słońca. Pozostała w kosmosie.

Stacja Go-Sci - tutaj prowadzono różne eksperymenty, które później mogły przyczynić się do rozwoju Arki (Sci) oraz sprawowano rządy, organizowano zebrania rady itp (Go - Gouvernement). Pozostały w kosmosie.

Więzienie - ma aż pięć poziomów, to tutaj na proces oczekują osoby, które popełniły przestępstwo, ale nie ukończyły jeszcze osiemnastego roku życia. Pozostało na orbicie.


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie Lip 03, 2016 5:39 pm, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry Go down
Mistrz Gry

Mistrz Gry


Join date : 03/03/2016

Realia Empty
PisanieTemat: Re: Realia   Realia EmptyPią Mar 11, 2016 5:19 pm





Prawo

Na Arce wszyscy są sobie równi. Za popełnienie przestępstwa taka sama kara czeka zarówno członka rady jak i zwykłego robotnika.

Odpowiednikiem rządu na Arce jest Rada, podejmująca decyzje wykonawcze. Na jej czele stoi Kanclerz, który powołuje sześciu radnych. Są oni uznawani za liderów i często posiadają niejawne informacje na temat sytuacji Arki. Dodatkowo, Kanclerz posiada prawo łaski i może wycofać wydany wcześniej wyrok śmierci.

O bezpieczeństwo na Arce dba Straż, na którą składają się kadeci, strażnicy, porucznicy, oficerowie i dowódca. Noszą oni specjalne kombinezony oraz jako jedyni posiadają zezwolenie na posiadanie broni.

Kontrola populacji odgrywa kluczową rolę - kobieta może posiadać tylko jedno dziecko, narodziny drugiego traktowane są jak przestępstwo, za które grozi oczywiście kara śmieci. W historii Arki zdarzały się przypadki takiej niesubordynacji, jednak zostawały one eliminowane natychmiast po ich odkryciu.

Ze względu na niedobór zasobów, wszyscy dorośli przestępcy karani są śmiercią. Nieletnich przetrzymuje się w więzieniach do ukończenia 18 roku życia, kiedy to o ich winie orzeka się w procesie. Mogą być zwolnieni lub skazani na śmierć, nie przewiduje się ich dalszego więzienia.

Edukacja

Nauczanie i zdobywanie wiedzy jest - wbrew pozorom - bardzo ważną częścią życia Arki. Dzieci już od najmłodszych lat (od 5 roku życia) trafiają do szkoły. Nie ma podziału na stopnie, edukacja jest ciągła, równa dla wszystkich i trwa do szesnastego roku życia. Nacisk kładziony jest jednak bardziej na nauki ścisłe. Najwięcej godzin dzieci poświęcają matematyce, fizyce, chemii i biologii - wzbogaconej rzecz jasna o aspekty techniczne. Wiedza w początkowych etapach edukacji jest nie tylko książkowa - dużą wagę przykłada się do praktycznych umiejętności, eksperymentów i rozwoju naukowego.
Po ukończeniu szesnastu lat uczniowie wybierają swoją dalszą karierę (chociaż wybór jest podyktowany wynikami w nauce). Większość trafia do służb porządkowych i fizycznych - budowlańcy, woźni, farmerzy, osoby dbające o czystość i higienę arki. Najlepsi mają natomiast szansę dostać się pod mecenat naukowców, techników bądź lekarzy i związać swoją przyszłą karierę z tymi profesjami. Oczywiście najpierw odbywają trwające kilka lat (zależnie od profesji) praktyki a dopiero później stają się pełnoprawnymi pracownikami. Inna ścieżka kariery prowadzi do służb mundurowych - żeby dostać się do Straży należy jednak przejść wyczerpujące testy psychologiczne i wytrzymałościowe.
Na Arce nie ma ludzi bezrobotnych i zbędnych; każda osoba ma konkretnie przydzielone zadanie i miejsce w społeczeństwie.


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Czw Kwi 07, 2016 10:00 am, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
Mistrz Gry

Mistrz Gry


Join date : 03/03/2016

Realia Empty
PisanieTemat: Re: Realia   Realia EmptyWto Kwi 05, 2016 12:46 am




Ziemia

Fabuła forum rozgrywa się w Stanach Zjednoczonych, na terenach dawnego stanu Wirginia, położonego na wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. We wschodniej część stanu występują tereny nizinne a w zachodniej tereny wyżynne i górzyste (Appalachy).

Klimat - podzwrotnikowy morski, wysokie temperatury, opady możliwe są w przeciągu całego roku. Lata suche i gorące, zimy wilgotne. Bardzo często występują zatrute mgły oraz kwaśne deszcze. Pogoda jest nieustabilizowana.

Równowaga na Ziemi została zakłócona 97 lat temu, kiedy to na całym świecie wybuchła wojna nuklearna. Głowice jądrowe siały spustoszenie w każdym zakątku globu. Umierali ludzie, umierały hektary lasów trawione ogniem, ginęły zwierzęta. Szacuje się, że około 99% populacji wyginęło w ciągu kilku miesięcy na skutek obrażeń, radiacji oraz z głodu. Lata mijały, a Matka Ziemia usiłowała pobudzić życie na planecie na nowo. Poprawa warunków nastąpiła po 70 latach, narodziło się nowe życie i tak naprawdę człowiek spadł ze szczytu swojej hierarchii. Przestał być najważniejszy... Nieliczni którym udało się przeżyć zmienili się pod wpływem czynników mutagennych przystosowując się do nowych warunków. Na terenie dawnego stanu Wirginii wyłonili się Ziemianie.

Ziemianie

To potomkowie niedobitków ludzkości, która cudem przeżyła nuklearną zagładę. Obecnie liczą ponad 10 tysiący osób rozsianych na wielkiej przestrzeni granicząc od zachodu z górami, a od wschodu z oceanem. Każdy klan ma swojego przywódcę ale służą jednej hedzie.
Ziemianie mają swój honor oraz kodeks którym kierują się w życiu codziennym. Są świetnie zorganizowani, bardzo nieufni w stosunku do jakiejkolwiek zmiany otoczenia w tym przy spotkaniu innych ludzi.  Bardzo mało Ziemian potrafi czytać, mają swój własny język lecz potrafią porozumieć się po angielsku.



Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Czw Kwi 07, 2016 10:01 am, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
Mistrz Gry

Mistrz Gry


Join date : 03/03/2016

Realia Empty
PisanieTemat: Re: Realia   Realia EmptyCzw Kwi 07, 2016 9:49 am


Klany

Ziemianie, mieszkający w dawnej wschodniej Wirginii wykształcili swoją własną kulturę, zasady i hierarchię. Najważniejszą przedstawicielką wszystkich ludów Ziemi jest Heda. Tę funkcję może zajmować zarówno mężczyzna jak i kobieta. Pierwszą Hedą była wysłanniczka z Arki, która przybyła uratować ludzkość po zagładzie nuklearnej. Dzięki serum niwelującym efekty promieniowania ludzka rasa przetrwała. Od tamtej pory funkcja komandora przechodzi na kolejną osobę wraz ze śmiercią poprzedniego przywódcy. Wówczas wybiera się osoby godne tego tytułu, a jeśli jest ich kilka, to spór rozstrzyga walką na śmierć i życie.
O to stanowisko może ubiegać się każda osoba, jeśli wyzwie obecnego komandora na pojedynek. Zdarza się to rzadko, bo przywódca zazwyczaj jest najlepszym wojownikiem, wybranym nieprzypadkowo.
Ziemianie wierzą w przenoszenie się ducha pierwszej komandor na kolejnych przywódców dzięki chipowi, znajdującemu się w karku. Po śmierci przywódcy odprawiany jest rytuał wycięcia chipa, a po wyborach rytuał przejścia ducha.
Ważną zasadą Ziemian jest "jus drein jus daun", czyli "krew za krew". Można się domyślić, że nie jest to naród litościwy i skory do kompromisów.
Znanych, zjednoczonych klanów jest dwanaście:
Woods Clan/Trikru
Ice Nation/Azgeda
Boat People/Floudonkru
Desert Clan/Sangedakru

oraz (serialowe)
Lake People/Podakru
Delphi Clan/Delfikru
Glowing Forest/Trishana
Plains Riders/Ingranrona
Blue Cliff Clan/Ouskejon Kru
Shallow Valley/Louwoda Kliron
Rock Line/Boudalan
Broadleaf/Yujleda.
Na potrzeby forum wybrano tylko cztery pierwsze, aby możliwe było zróżnicowanie i zebranie w klanach jak największej ilości osób. W grze zakładamy, że klanów jest faktycznie 12, ale mają one niewielkie znaczenie. Klany zostały opisane na podstawie naszej wyobraźni, nie trzymałyśmy się do końca serialowych wiadomości.
Opisy klanów znajdziecie tu, a wolne rangi tu.

Język


Ziemianie posiadają własny język: Trigedasleng. Wykształcił się on z amerykańskiego angielskiego, został mocno zaakcentowany.
Najbardziej znane zwroty, którymi Ziemianie posługują się bardzo często:
Yu gonplei ste odon - Twoja walka dobiegła końca (stąd adres forum)
Jus drein jus daun - Krew za krew
Mebi oso na hit choda op nodotaim - Może znów się spotkamy
Więcej informacji tu.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Realia Empty
PisanieTemat: Re: Realia   Realia Empty

Powrót do góry Go down
 
Realia
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Arkadia :: Organizacja :: Sprawy fabularne-
Skocz do: